Az Instagram üdvöskéi: #modellife

A Photoshop és a Perfect365 világában már nehéz csupán a közösségi média alapján eldönteni, hogy ki valódi modell és ki az, aki csak szeretne az lenni. Luxus minden mennyiségben, csodálatosnak tűnő élet és bomba test – na de milyen áron?

Hazai és a külföldi palettán egyaránt találunk olyan fiúkat és nőket, akik kimaxolták a highlife-ot, ám az kevesek számára világos csak, hogy ezt ki miből tudja finanszírozni magának. Akadnak igazán tehetséges modellek, akik megjárták a szamárlétrát és fotózásról-fotózásra járnak a világban, vannak olyanok, akik csupán egy jómódú család csemetéjeként engedhetik meg maguknak ezt az életet és ezáltal minden adott a modellkedéshez is, ám létezik az a réteg –és ők vannak többségben sajnos– akik egy kirakatélettel dicsekednek, ám ebben a valóságban se teljesítmény, sem pedig tartalom nincs – legalábbis nem olyan, amilyet várnánk…64480c22022fdde333347f6430492f1d

Modell vs blogger

Már korábban is esett szó az insta-szépségekről és anyukákról, de külön csoportba lehet sorolni az insta-celebeket is. Ők általában 10k követő felett már úgy érzik, hogy minimum címlapot érdemelnek a Story magazinban, minden pillanatot úgy dokumentálnak az életükben, mintha legalábbis egy ország lesné az aznapi programjukat. Szelfik, ootd-k, hashtag modellife, de semmilyen tartalmat nem közvetítenek a bejegyzéseikkel a világ felé, sőt, a bloggerség kimerül a kép alatti posztokban, esetleg a facebookos litániákban, merthogy bloggal lényegében nem rendelkeznek. Ám ha mégis van, egy épkézláb mondatot nem sikerül összerakniuk és két-három hónap után beleunnak a dologba, mert túl sok energiát kellene belefektetni. Ez a színvonal azonban épp elég hozzá, hogy a bemutatkozásban szerepelhessen a fashion blogger és abba az illúzióba ringathassák magukat, hogy post for rent-ből fognak rendszeres jövedelemhez jutni. A szépségükből próbálnak megélni, amivel semmi probléma nem is lenne, csak ez az egész tökéletesség és hozzáértés egy hatalmas kamu. Az ilyen „hírességeknek” fogalmuk sincs arról, mi munka összeállítani egy minőségi blogbejegyzést, hogyan lehet vásárolt lájkok és követők nélkül több tízezer embert arra csábítani, hogy figyeljék rendszeresen a megosztásaikat és ezekkel motiváljanak, inspiráljanak másokat. Nem látják, hogy ez felelősség is egyben, egyszerűen arra használják az Instagramot, hogy az egojukat simogassák és folyamatos visszaigazolást kapjanak. Önszántukból csinálnak egy hatalmas klisét magukból és nehezítik meg azoknak a munkáját, akik valódi tartalommal és valódi munkával dolgoznak meg a sikerért, hivatásként tekintenek a modellkedésre vagy éppen a blogolásra.

#highlife és escort

Nem minden arany, ami fénylik – és bizony így van ez a modell élettel is. Hiába látjuk az újabb képet Dubaiból vagy a becsekkolást valamelyik luxushotel lakosztályából a nagyvilág egy távoli szegletén, nem is gondolnánk, hogy kedvencünk bizony nem csak fotózásra megy. Hazánkban is rengeteg  ilyen „modell” van, akiket naponta tinik és fiatal nők ezrei csodálnak, irigykedve nézik a hatvanadik Yves Saint Laurent clutchot vagy Chanel sneakerst, az ínycsiklandó vacsorákat a legdrágább éttermekben és az edzőteremben készült fotókat a tökéletes testről – viszont nem tudják, hogy ezt ki vagy kik finanszírozzák, de azt főleg nem is gondolnák, hogy miért. Ezek a nők csak használják a külső adottságaikat és ezért a luxusért prostituálják magukat, inkább elviselik, hogy mindenféle emberek kiéljék rajtuk a legvadabb vágyaikat, csak még több legyen azokból a felszínes dolgokból, amik őket boldoggá teszik. Egy ideig, mert azért hosszútávon ez egy elég magányos út… Kivéve, amikor valamelyik kuncsafttól teljesen véletlenül teherbe nem esnek, akkor pedig átalakulnak insta-mamivá. Sokban nem különböznek azoktól, akik az út szélén művelik a legősibb mesterséget, csupán más a csomagolás és a stílus, a nagyérdeműnek pedig kevésbé kellemetlen modellnek nevezni őket, mintsem annak, amik valójában. Legyünk elnézőek, elvégre ebbe a kategóriába az akt is bőven belefér…

#wannabemodel

Hétköznapi emberek között is akad olyan, aki szintén az insta-celeb címre áhítozik, de még nagyon gyerekcipőben jár a projekt. Sokunknak akad olyan ismerőse, aki elárasztja a feedet #lovemylife képekkel, naponta tesz közzé outfiteket és minden létező oldalt betagel, ahová kicsi esély is van, hogy kikerül. Boldogan csücsörít a kamerába szorosan ölelve a Michael Kors táskát, ami lehet igazából Aliexpress kiadás, de természetesen ezt nem árulhatja el, mert akkor mi lenne a róla kialakult képpel. Más, hasonló kaliberű emberek képeihez kommentál, minden híresség fotója alatt ott van és nem rest bókolni nekik addig, amíg egy választ ki nem csikar belőlük az „önzetlen” kedvességért cserébe. Ez a feltűnési viszketegség csak rosszabb lesz: ahogy a követők száma esetleg közeleg az ezer felé, kikerül az official a felhasználónévbe, illetve kontaktnak az email cím, és hatalmas hisztik követik a legenyhébb negatív hozzászólásokat is. Sem érettségben, sem pedig a divat iránti érzékében nincs még azon a szinten, amit ő saját magáról gondol, viszont igazán szórakoztató, amikor egy kis közösségnek (ami ráadásul jól ismeri) adja a fashion dívát és felpakolja az ezredik kezdő fotóssal készült portfólióját is. Mindig van egy kis holdudvara, akik biztosítják a menőségéről, ő pedig lelkesen neveli ki a „barátnők” közül az utánpótlást. Aztán majd persze együtt járnak shootingokra is…

Ami szép, azt meg kell mutatni! Ami Téged boldoggá tesz, oszd meg másokkal is, hátha lesz még olyan ember, akinek pont emiatt válik jobbá a napja! Minél pozitívabb üzenetet tartogat a profilod, annál inkább népszerű leszel idővel. Hétköznapi örömökről manapság nem trendi posztolni, ahogy arról sem, hogy valaki küzd a céljaiért, esetleg tanul vagy olvas, hiszen egy könyv, ami nem Lakatos Levente vagy Oravecz Nóra már nem is elég fancy – de cipőben a hófehér ágyneműn feküdve a saját képeidet vagy egy Vogue-t nézegetni roppant “életszerű” és népszerű. Kávézni az anyukáddal otthon szintén nem elég cool az Instagramra, mert hát az mégsem a Starbucks… Viszont ezek a pillanatok elégedetté, teljesebbé és boldogabbá tehetnek, mert az élet nem csak abból áll, amit a közösségi médián keresztül mutatunk magunkból. Ennél sokkal több, amit ezek a profilok láttatnak nem minden esetben az a világ, amire igazából vágyunk! Nem láthatunk a színfalak mögé, nem tudjunk minek mi az ára… Emiatt is válik hitelessé Essena O’Neillmottója: #SocialMediaIsNotRealLife. Te éld a sajátodat!

Forrás: Pavelcze Kata / Fashionfave