Energia koffein nélkül?!

Imádom a kávét! Sőt, a kávéfőző beindítása az egyetlen dolog, amit jókedvűen csinálok a reggeli adag elfogyasztása előtt, hogy aztán pár órával később a kampuszon hosszas mérlegelés után vegyek még egy isteni cappuccino-t (csak hogy elviselhetőbb legyen az a számvitel előadás, ugye). Délután még lecsúszik egy tejeskávé is, hogy teljes legyen a kör…

Olyan finom, és nemcsak energiát, hanem lelkierőt is ad a napomhoz – biztos nem csak én vagyok így ezzel! Viszont objektíven nézve talán nem a legegészségesebb szokás.

Míg a kávénak sok előnye ismert (a kávéfogyasztók kevésbé hajlamosak a Parkinson-kórra, a depresszióra, a diabéteszre és egyes rákos megbetegedésekre – állítólag), a káros hatásokra is van példa. A túlzott koffeinbevitel inszomniához, gyomorpanaszokhoz, fejfájáshoz vezethet, arról nem is beszélve, hogy a kávét persze ízesíteni is kell, ami napi 3-4 pohár esetében nagyon megdobja az ember lányának cukorbevitelét. Ráadásul a Career Girl Daily szerint a koffein a szem alatti karikák kialakulásához is hozzájárul!

Ezért aztán – bár teljes mértékben sosem tudnék lemondani a kávéról – összeszedtem 5 módszert, amivel energizálhatod magad – koffeinmentesen!

1. A probléma forrását célozd!

Persze tudom, hogy közhely, de egy energiáról szóló cikkben nem lehet kikerülni ezt a pontot: ahhoz, hogy kávé, energiaital vagy koffeintabletta nélkül is kibírd a napot muszáj, hogy elegendő minőségi alvásban legyen részed! Állíts ébresztőórát akkorra, amikor le akarsz feküdni – így nem fogsz hirtelen arra eszmélni, hogy már hajnali egy van, és te még mindig nem vagy ágyban. Célozz be napi 8-9 óra alvást!

1

2. Segíthet az aromaterápia!

Egyes kutatások szerint a kávéillat hasonló hatással van az agyra, mintha tényleg legurítanál egy csésze feketét. Ha tehát visszafognád a kávéfogyasztásod, érdemes beszerezni néhány illatgyertyát, esetleg egy kávés testradírt vagy tusfürdőt.

2

3. Eddz az endorfinokért!

A sportolástól nemcsak jobban alszol, de a testmozgás endorfinokat szabadít fel, ami energikussá és boldoggá tesz. Egy gyors reggeli HIIT edzés vagy egy munka előtti kocogás elsőre fárasztónak hangzik, de valójában tettre készebb leszel tőle, mint bármilyen koffeines italtól!

3

4. Józanodj!

Az alkohol rossz hatással van az alvásra, ráadásul lomhábbá, fáradtabbá tesz – egy durva másnaposságról nem is beszélve! Cseréld a piát ásványvízre amikor csak tudod, és meglátod, a tested megköszöni majd.

4

5. Edd magad éberré!

Az étrended jobban hozzájárul a közérzetedhez, mint gondolnád. Fehér rizs helyett próbáld ki a barnát, ami természetes energy-booster, használj cukor helyett mézet és csokoládés desszertek helyett banánt. A szuperélelmiszernek tartott chia mag szintén felpörgeti a metabolizmust, energizál, sőt a zsírégetésben is segít – fogyassz belőle naponta!

3

A képek forrása: Pinterest