Találd meg az egyensúlyt a munka és a szabadidő között!

Napok óta készülök ennek a bejegyzésnek a megírására és számtalan nagyon okos, fontosnak vélt, hasznosnak gondolt tanács rendeződött helyes kis pontokba a fejemben. Azt gondoltam, most aztán jól megmondom, miként is kellene beosztani az időt munka és szabadidő között, milyen fondorlatokkal lehetne a time management-et magas szintre emelni annak érdekében, hogy ne csupán a főállásunkban töltött napi 8-10 óra, némi házimunka és alvás férjen bele a 24 órába. Ugyanis, jó esetben szeretnénk azt megoldani, hogy jusson idő családra, barátokra, hobbira, kikapcsolódásra, aktív és/vagy passzív pihenésre is.

Jómagam számos teendő között lavírozva élem az életem, hiszen a ’nine to five’ (ami valójában az én esetemben ’nine to six’) főállásom mellett tetemes, hobbiként definiálható elfoglaltságot végzek még. Ilyen a személyi edzés, a social media platformjaim menedzselése, cikkek írása két felületre. Nem is beszélve a saját edzéseimről (aminek számát hetekben nézve nem szeretek 4-5 alá csökkenteni) és a családdal, barátokkal való találkozásokról. Valamint az utóbbi időben egyre többen keresnek meg, főleg ismerősök, hogy segítsek nekik életmódváltásban táplálkozási és testmozgásbeli tanácsadással.

13355384_1694295160835622_1426696065_n

Aztán csak teltek a napok és pont azt nem tudtam megoldani, amiről írni akartam. Így virtuális radírommal precízen kisatíroztam mindent, amit korábban cirádás betűkkel az agyamba skicceltem és újra gondoltam ezt az egész témát.

Amennyiben vannak még rajtam kívül olyanok, akik akkor érzik jól magukat a bőrükben és akkor gondolják magukat igazán produktívnak, ha teljesen kimaxolják az órákat és totálisan leterhelik az életüket, azoknak íme egy abszolúte szubjektív, rövid lista arról, hogyan is kellene balanszban tartani és kezelni a munka-hobbi kombinációt.

  1. Tennivaló lista

Aka ’to do list’. Ha nem írom fel, akkor az agyam ki is sepri egy szempillantás alatt a tennivalók tetemes részét. Szem forgatva szokták hallgatni az emberek, amikor azt mondom, hogy nekem tényleg mindenre van egy Excel táblázatom vagy Word dokumentumom, legyen szó karácsonyi ajándékokról, edzésekről, vagy csupán arról, hogy vonatjegyet kell vennem. Viszont a tények engem igazolnak, hiszen így végül nem maradnak elintézetlen dolgok.

to-do-list

  1. Naptár

Mindegy, hogy ez egy asztali naptár, Word dokumentum vagy a telefon, a lényeg, hogy jó előre érdemes mindent lefixálni. Mikor is találkozom az egyik barátnőmmel? Jövőhét péntek este 8. Mikor jön hozzám edzeni Szandra? Csütörtök reggel 7. Mikorra kell megírnom a következő cikket? Vasárnap este. Szuper, minden beírva a naptárba. Ez azért is jó, mert lehet látni az adott vagy következő hét kapacitását, valamint nem kell kétségbeesett telefonhívásokat megereszteni a találkozó időpontja előtt egy perccel, hogy totálisan kiment a fejemből.

  1. Priorizálás

Egyszerre nem lehet mindent megcsinálni, még akkor sem, ha olyan szerencsés flótásnak születtem, hogy a nőnemhez tartozom és valamivel jobban megy a multitasking, mint a férfiaknak. Mindig lesznek olyan elintéznivalók, amik fontosabbak a másiknál. Viszont meg kell tudni tanulni, hogy mi az, ami kardinális teendő és mi az, ami még ráér. A munkahelyemen kering egy mondás, amivel nem feltétlenül értek egyet, mindenesetre murisan hangzik, miszerint az a probléma nem probléma, ami nem oldja meg saját magát két hét alatt.

  1. Görcsmentesség

Igen, vannak olyan napok, vagy akár időszakok, amikor nem megy minden annyira acélosan, kevesebb a türelem, az energia, a tenni akarás. Én mondom, ez teljesen normális és nem is kell erőltetni, mert csak kiég benne az ember. Olyankor a legeslegkötelezőbb dolgokon kívül hagyni kell mindent a fenébe egy kicsit és relaxálni. Ez valakinek egy forró fürdőt takar, valakinek egy filmet takaró alatt, valakinek egy kiadós sétát. Nekem általában egy jó nagy pohár száraz fehér bort.

looks-like-its-fuck-this-shit-oclock-42591

Képek forrása: www.someecards.com, www.imgrum.net, entrepreneurhandbook.co.uk/