Az egészség nem drága!

Az egyre rohanóbb Világban mindenki csupán egy dologról feledkezik meg, mégpedig Önmagáról. Pedig csak és kizárólag mi felelünk a saját magunk egészségéért.

Lehet nem vesszük észre, de mégis így van: munkahelyi ebédszünetben vagy gyorsan kiszaladva bekapott pár falat, esetleg gyorskaja, a gép előtt ülve elmajszolt akár egész tábla csoki, munka után besüppedés a kanapéba, mind mind az ellenségünkké válik egy idő után. Nem azt mondjuk, hogy soha többet ne egyél csokit, és minden nap járj edzeni órákat, de minimális változtatással rengeteget tehetsz az egészségedért.

Persze ilyenkor szoktak jönni azok a kifogások, hogy “Nekem nincs időm edzeni” vagy “Az egészséges ételek olyan drágák”. Az időbeosztását mindenki maga tudja, viszont nagyon is megállja a helyét az a mondás, hogy “Mindenkinek arra van ideje, amire időt szán” és talán még motivációnak is szolgálhatnak ezek a szavak. Pénzügyi kérdéseket tekintve megint csak nem szeretnénk turkálni a pénztárcákban, viszont bemutatjuk, hogyan tudsz Te is egészségesen, de olcsón élni.

Reggeli

Reggel attól függően, hogy otthon, útközben, vagy munkahelyeden eszel, több lehetőség is van. Nyilván otthon a legkönnyebb és legolcsóbb enni, és rengeteg jó receptet találni például Pinteresten. Ha menet közben kell bekapnod valamit, próbálj meg elszakadni a péksütiktől, hiszen rengeteg zsírt és cukrot tartalmaznak. Egy ivójoghurt például jó alternatíva, ha esetleg egy kis zabpelyhet szórsz bele, még fel is dobhatod. Munkahelyeden hasonlóan az otthonihoz, nyugodtabban készítheted el, és eheted is meg a reggelid. Ilyen esetekre nagyon jó a már előre, befőttesüvegben elkészített zabkása, gyümölccsel és magvakkal, amit akár az asztalodnál is megehetsz, viszont ha sürgős dolgod van, csak visszazárod és elteszed későbbre.

oatmeal

Ebéd

Elszaladsz a közeli kifőzdébe vagy gyorsétterembe, amelyek nem arról híresek, hogy egészségesen főznek, vagy ha mégis találsz egy kósza salátát, akkor az a legnagyobb menütől is drágább, ugye? Itt is a legjobb megoldás, ha otthon elkészíted vagy legalábbis előkészíted az ebéded, amelyet bent már csak esetleg összekeverni, vagy megmelegíteni kell. Ha több napra tervezel előre, még kisebb költségből kihozható egy napi ebéd. Saláta, tészta (teljes kiőrlésű persze), vagy az egyszerű csirkemell a sok köret alternatívával (mint például a köles, quinoa vagy kuszkusz) változatos és olcsó megoldás az egészséges ebédhez.

dukkah-chicken-and-quinoa-salad-81215-1

Vacsora

Azt felejtsd is el, hogy nem vacsorázol, mert az nem egészséges, hogy (alvást is beleszámítva) körülbelül 12 órán keresztül nem eszel! Inkább figyelj oda, hogy mit szabad ilyenkor. Estére a legjobb a fehérje, amely egy tejföl és túró keverékéből meg is oldhatsz, és ha zsírszegény túrót használsz, extrán figyelhetsz az alakodra. Ízesíteni is könnyen lehet: só, bors, kapor és hasonló, Neked tetsző fűszerekkel változatossá teheted. Ez egy adagra számítva körülbelül 300 forint, ami valljuk be, egy egészséges és finom vacsoráért igazán nem sok. Egy kis Abonett kenyérre kenve még jobb!

Cottage cheese

Nasi

Nem szabad kihagyni a nassolni valókat sem, hiszen anélkül nem nap egy nap. Lehet sós vagy édes, mindkettőre van megoldás: sóst például helyettesítheted répával, vagy magvakkal (amelyek nem minden esetben olcsók, de ha nem előre csomagolt, hanem kimérős verzióban veszed, máris spórolhatsz!), az édesre pedig a gyümölcs a leggyorsabb és legkézenfekvőbb. Ha szánsz rá egy kis időt, akár magadnak is megsütheted az egészséges és olcsó süteményeket, például ezt az egyszerű palacsintát.

mandula.jpg

Láthatjátok, hogy csak egy kis tervezés kell, és nem is lesz nehéz!

Képek forrása: Pinterest