Zsírégetés köredzéssel

Őszintén megmondom, hogy nem kenyerem a kardió. Untat, meg nem is szeretem. Ha már rágondolok a futópadra vagy a taposóra, elmegy a kedvem az egész edzéstől. Ezért sok esetben megmagyarázom magamnak, hogy aznap miért végzek inkább súlyzós edzést.

Valószínűleg nem vagyok egyedül azzal, hogy nem kedvelem különösebben ezt a mozgásformát, viszont kardiózni szükséges. Legalábbis nekem. Hiszen növeli az állóképességet, jótékony hatással van a szív- és érrendszerre, pörgeti az anyagcserét és meglehetősen sok kalóriát tudunk elégetni vele.

fitness-girl-doing-warm-up-routine-in-room-before-workout-694x417

A múltkorában olvastam egy nagyon jó cikket, csak ajánlani tudom. Itt találjátok.

Nagyon dióhéjban a lényege, hogy be lehet indítani a zsírégetést súlyzós edzéssel is, csak megfelelő gyakorlatokat kell alkalmazni hozzá és megfelelő ütemben kell végezni azokat. Tulajdonképpen köredzést kell csinálni, ami legalább 6-8 gyakorlatból áll, egy körnek minimum 2-5 percig kell tartania, a körök közti pihenőidő pedig 2-3 perc lehet. Célszerű 6-10 kört végignyomni, ami így legalább 20-30 perc testmozgást fog eredményezni.

Természetesen súlyt itt sem lehet megadni, de mivel köredzésről van szó, ezért nem érdemes elfutni magad az első gyakorlatnál, mert kell még a szufla a többihez is, vagyis olyan súlyokkal dolgozz, amiből, ha nem is könnyedén (nyilván nem az a cél), de meg tudsz csinálni 10 ismétlést.

  1. Guggolás rúddal 10x
  2. Merevlábas felhúzás rúddal 10x
  3. Fekvenyomás 10x
  4. Döntött törzsű evezés rúddal 10x
  5. Orosz twist tárcsával 20x
  6. Váltott lábú kitörés 20x

woman-doing-squat-workout-for-legs-694x417

Én 6 gyakorlattal kezdtem és minden körben eggyel növeltem a gyakorlatok számát, így az utolsó körben elérem a 12 gyakorlatot.

+ Hiperhajlítás 10x (ha ironlady vagy, akkor tárcsával)

+ Vállból nyomás guggolással 10x

+ Hasprés fitlabdán 20x

+ Bolgár guggolás fitlabdával 10x (mind a két lábbal)

+ Plank 30 másodpercig

+ Előreemelés rúddal 10x

Az utóbbi két hétben heti 3x végeztem ezt a köredzést és meg kell mondjam, nagyon tetszik, mondjuk a másnapi durva izomláz már kevésbé.

Forrás: Mészáros Tímea / ladiy.cafeblog.hu