5 tipp az immunrendszer védelmében

Az immunrendszer felelős a szervezet védelméért, felveszi a harcot a kórokozókkal és a meghibásodott sejtekkel, még mielőtt azok szaporodni kezdenének. Tehát fontos, hogy immunrendszerünk működése megfelelő állapotban legyen, ami rajtunk is múlik. Ennek egy kölcsönös kapcsolatnak kell lennie, az immunrendszer véd minket, mi pedig az immunrendszerünket. Nézzük hogyan!

Stressz csökkentése

A 21. században élünk, ahol a stresszt kiváltó szituációk mindennaposak – sajnos. Amennyire lehet, kerüljük az ilyen helyzeteket, ám az efféle külső ingerek megszüntetése szinte lehetetlen. Azonban azt mi döntjük el, hogyan reagálunk az ilyen szituációkban. Tovább idegesíthetjük magunkat teljesen értelmetlenül, vagy megpróbálhatjuk higgadtan reagálni. Az utóbbi nem csak lelki, de testi épségünk miatt is fontos, mert a stressz csökkenti az immunrendszer védelmét.

immunrendszer (2)

 

Rendszeres mozgás

A mozgás fitten tartja a testet és elmét egyaránt.  Csökkenti a magas vérnyomást, javítja a vérkeringést, erősíti a csontokat és a szívet, boldogsághormont termel, és a jótékony hatásoknak ez csak egy kis töredéke, még hosszú sorokon át folytathatnám…

Helyes táplálkozás

A magyar konyha jellemzően túl fűszeres és zsíros, és az értékes tápanyagokat – vitaminok, ásványi anyagok, nyomelemek – tartalmazó ételek fogyasztása háttérbe szorul. Próbáljunk értékes tápanyagokban gazdag ételeket fogyasztani, együnk változatosan, és hagyjuk el az üres és értéktelen kalóriákat tartalmazó ételeket.

immunrendszer védelmében

Alkohol és cigaretta mellőzése

A mértéktelen alkoholfogyasztásnak és cigarettázásnak rengeteg káros egészségügyi vetülete van, szinte nincs olyan porcikánk, amire nézve ne lenne romboló. Gyengíti az immunrendszert, rákot, szívinfarktust, trombózist okozhat. Szervezetünk igen hálás (lesz) érte, ha mellőzzük ezeket az élvezeti cikkeket.

Elegendő alvás

Őszintén, te eleget alszol? Egy átlagos felnőttnek napi 7-9 órára, még egy fejlődésben lévő kamasznak 8,5 – 9,5 óra alvásra van szüksége. Ne vonjuk meg szervezetünktől az elegendő alvást, mert ilyenkor regenerálódunk. Ha keveset alszunk, nem csak a kialvatlanság fogja árnyékként végigkísérni a napunkat, de csökken a koncentrációs képességünk és feszültebbek is leszünk.

Forrás: Csoma Helga / Mi életmódunk
Képek: Pixabay.com