Mik és mitől olyan szuperek a szuperélelmiszerek?

A szuperélelmiszerek olyan élelmiszerek, – javarészt növényi alapúak, de van köztük néhány hal és tejtermék is – melyek tápanyagokban gazdagok és ezért jó hatással vannak az egészségre. Az áfonya, a lazac, a fodros kel és az acai mag csak néhány példa azok közül, melyek elnyerték a superfood címkét.

Azonban nincs meghatározott kritériuma annak, hogy mi minősül superfoodnak és mi nem, valamint nincs külön kategóriájuk, sokkal inkább egy marketing kifejezés azon élelmiszerekre, melyek jótékony hatással vannak a szervezetre.

how-superfoods-healhome

Ezen alapanyagok nagy dózisban tartalmaznak vitaminokat és ásványi anyagokat, melyek segítenek a betegségek megelőzésében, hogy hosszabb, tartalmasabb és egészségesebb életet élhessünk. A vitaminok és ásványi anyagok mellett sok superfood tartalmaz antioxidánsokat, melyekről úgy gondolják, hogy a rák megelőzésében is szerepet játszanak.

A szuperélelmiszerek összetevői és egészségre gyakorolt hatásai elvitathatatlanok, így csempésszünk belőlük jó sokat az étrendünkbe, abból baj nem lehet. Alább kiemeltünk egy párat közülük, de a listát nagyon hosszan lehetne még folytatni.

Áfonya

Az áfonya szinte minden superfood lista élén szerepel, mivel tele van vitaminokkal és rosttal, de ugyanez igaz számos bogyósra, mint az eperre és a vörösáfonyára is.

basket-of-blueberries

Kivi

A kivinek szintén nagyon magas a vitamintartalma, főleg C vitaminban gazdag, valamint antioxidánsokban. A kivi valószínű azért is tartozik a szuperélelmiszerek közé, mert számos más gyümölcshöz képest sokkal több tápanyagot tartalmaz.

1bcaegpqq1k2ql45iuiu_iseatingkiwiweb

Magvak, diófélék

Ásványi anyag tartalmuk meglehetősen magas, úgy, ahogy az egészséges zsírtartalmuk is. A hátulütőjük viszont az, hogy nagyon magas a kalóriatartalmuk.

smoke-nuts-in-electric-smoker

Kelkáposzta

Nagy a hype a fodros kel körül az utóbbi időben, hiszen tele van A, C és K vitaminokkal, valamint rosttal, kálciummal és más ásványi anyagokkal, ami szintén elmondható számos sötét, leveles zöld társáról is, mint például a brokkoliról, a spenótról és a mángoldról.

different-types-kale

Lazac, szardínia, makréla

Ezek a halak omega-3 zsírsavakban gazdagok, melyekről úgy gondolják, hogy csökkentik a szívbetegségek, valamint a stroke kockázatát.

17718baked-salmon17

Felhasznált forrás: http://www.livescience.com

Reklámok