1000+ tipp, hogy a legjobbat hozd ki magadból

Az emberek többsége azt gondolja, hogy önmagunk fejlesztése egy hosszú, kemény munkával és akár terápiával végigjárt önismereti folyamat. Valójában azonban néhány egyszerű, mindennapi szokás kialakításával kihozhatjuk magunkból a legjobbat – íme, az alábbi pontokat követve minimális erőfeszítéssel varázsolhatod tökéletessé az életed!

Indítsd egészségesen a napot!

Mindenki szeret hétkor kelni, de a mozgás sokkal fontosabb, mint gondolnád! Egy reggeli edzésen múlhat az egész napos jókedved és energiád. A hatkor megcsörrenő ébresztőóra nem olyan korai, vegyél el még tíz percet, és egy kis meditációt is beilleszthetsz a reggeli rutinodba – el sem tudod képzelni, micsoda stresszűző indítása ez a napnak. Keríts sort egy kis naplóírásnak is! Sokan hajlamosak alábecsülni a céljaink, terveink leírásának gyógyító erejét. Ha igazán sikeres napot szeretnél, készíts reggelire egy gyors smoothie-t, és elindulás előtt dobj be néhány hozzávalót a lassúfőző edénybe, hogy mikor hazaérsz a munkából, már készen várjon a vacsi! Na jó, kelj inkább hajnali ötkor – ne aggódj, gyerekjáték, ha egyszer hozzászokik a szervezeted.

b

Egy produktív nap

Az egész nap tartó energia kulcsa, hogy óránként egyszer-kétszer felállj az íróasztal mögül, és kinyújtóztasd magad. Rögtön érezni fogod, mennyivel jobb a vérellátásod. Az is segít, ha csomagolsz magadnak egy kis nasit – például felszeletelt zöldségeket vagy magvakat. Csak öt perc reggel előkészíteni!

A munkahelyeden is vezess be pár szokást, hogy az új, legjobb éned ott is előbújhasson. Kezdetnek például rendszerezd a postafiókod! A legjobb módja, hogy megakadályozd az e-mailek felhalmozódását, ha mindegyikkel azonnal foglalkozol, amikor megérkeznek. Persze, lehet, hogy százat is kapsz egy nap, de egy elolvasása és megválaszolása nem tarthat tovább 3-4 percnél. Az csak napi körülbelül 400 perc e-mailezés, ha belegondolsz!

a

Az ebédszünet a legjobb alkalom arra, hogy a személyes to-do listádon dolgozz. Írhatsz például köszönő üzeneteket azoknak, akik valami kedveset tettek érted, vagy sétálhatsz egyet, hogy kinyújtóztasd a lábaid. Közben felhívhatod anyukád, vagy egy rég nem látott távoli rokont – a családdal való kapcsolattartás a legfontosabb! Nem is kell más, csak felvenni a telefont, ha van két szabad perced.

Az este a feltöltődésé

Munka után ugorj be a boltba még több smoothie, crockpot és tízórai hozzávalóért. Fontos, hogy mindig legyen a hűtőben friss, minőségi étel! Hazaérve ideje vacsorázni, el is készült, amit reggel bekészítettél. Evés után gyorsan dobd be a mosógépbe a szennyest – az edzőruháid nem mossák ki magukat, igaz? Ráadásul csak pár percedbe kerül. Miközben megy a mosógép, tíz percet tölts a fürdőszoba takarításával. Hogy is tartja a mondás? Ha minden nap takarítasz tíz percet, soha nem kell takarítanod!

Az éjszakát szánd magadra: gyakorold az egyik hobbid, vagy tanulj valami újat. Csak egy kis elkötelezettség kell hozzá – mondjuk fél óra minden nap – és máris fejleszted önmagad. A jövőbeli éned hálás lesz érte! Ezután dobj fel egy gyors hajmaszkot, és amíg hat, tervezd meg az outfited másnapra. Ezek a döntések annyival könnyebbek este! Csak tíz percet kell rászánnod, de a reggeled sokkal gyorsabb lesz majd.

c

Miután bevásároltál, megvacsoráztál, kimostad a ruháidat, kitakarítottad a fürdőszobát, feldobtál egy hajmaszkot, foglalkoztál a hobbiddal, megtervezted a holnapi öltözeted, ismét meditáltál, megírtad a másnapi to-do listát és az esti bejegyzést a hálanaplódba és kitaláltad mit főzöl holnap, ideje kikapcsolni a telefont és a számítógépet. Alvás előtt tilos a képernyő bámulása – ez igazán nem agysebészet! Azért előtte bizonyosodj meg, hogy mindent megcsináltál, amit akartál. Az előbbieket követve biztos, hogy négyre már ágyba is bújhatsz, és egy egész órád lesz a frissítő, szépítő alvásra. Hidd el, istenien fogod érezni magad!

 

Képek forrása: Google