Edd magad boldogra!

Talán senkinek nem okoz meglepetést az a feltételezés, miszerint az egészséges, tápanyagdús ételek nemcsak testünkre, de lélekállapotunkra is pozitív hatással vannak. Néhány élelmiszer azonban kimondottan kedvjavító, boldogító hatású – lássuk, mi kerüljön a tányérodra, ha el akarod űzni a rosszkedvet!

1. Banán

Tökéletes kézitáskába illő méretének (a kényelmes, környezetbarát csomagolásról nem is beszélve) köszönhetően a banán tökéletes energizáló tízórai vagy uzsonna. Az egészséges, fáradtságűző szénhidrátokkal, immunerősítő antioxidánsokkal, káliummal, cinkkel és magnéziummal teli banánnál keresve sem találhatsz jobb nassolnivalót, jótékony hatását pedig tovább fokozhatod, ha egy kis szederrel, szójatejjel és mogyoróvajjal egy isteni smoothieba turmixolod.

banán

2. Lencse

Nem véletlenül kedvelik annyira a lencsét az egészségtudatosan táplálkozók. A jó szénhidrátok mellett nagy mennyiségű vízben oldható rostokat, fehérjét és folsavat tartalmaznak az apró szemek, így egy lencseétel javítja a kedved és ráadásul természetes, sokáig tartó energiát ad – ellentétben a finomított cukros ételek, amelyek drasztikusan megemelik az energiaszintedet, de a “sugar high” elmúltával kimerültebb leszel, mint előtte.

lencse recept

Miért ilyen fontos a fenntarthatóan magas energiaszint? Ilyen állapotban vagy a leghatékonyabb és a legkevésbé fáradékony – két dolog, ami bizonyítottan jó kedvre derít.

3. Tojássárgája

Fogyókúrázók előszeretettel vágják ki az étrendjükből a tojássárgáját zsírtartalma miatt, ám nem biztos, hogy ez nagyon jó döntés. A tojássárgája rengeteg egészséges, és nem mellesleg boldogító anyagot (fehérjét, omega 3 és 6 zsírsavat, szelént, D-vitamint) tartalmaz.

tojássárgája egészséges

4. Szeder

A szeder nemcsak elképesztően finom, de tele van antioxidánsokkal, vitaminokkal, energiaszintért felelős oldható rostokkal és folsavval. Kutatások bizonyították az összefüggést az alacsony folsavszint és a depresszió között, úgyhogy ez a gyümölcs kimondottan jót tesz a lelkiállapotunkkal! Ráadásul az alakodat sem kell félteni tőle: 100 gramm szeder csupán 43 kalóriát tartalmaz.

szeder

5. Édesburgonya

Egy frissen sült édesburgonya bizony kitűnő választás nemcsak íze, de tápanyagtartalma miatt is. Immunerősítő A- és C-vitamint, káliumot és oldható rostokat tartalmaz (amelyek segítenek egyensúlyban tartani a vércukorszintedet, hogy egész nap jókedved legyen!), továbbá lassú felszívódású szénhidrátokat – így egy édesburgonyás ebéd elfogyasztása után eszedbe sem jut majd egészségtelen, cukros nasik után nyúlni!

édesburgonya

6. Spenót

A legújabb kutatások szerint a spenót vastartalma mellett sok más pozitív tulajdonsággal bír. Gazdag az oldható rostokban és a magnéziumban is – két olyan anyagban, amik bizonyítottan összefüggnek a jó közérzettel. A kórosan alacsony magnéziumszint a szorongás és depresszió, illetve a stressz hátterében állhat, úgyhogy napi bevitelével jelentősen növelheted a testi és lelki egészségedet! Fogyaszthatod zöld turmix vagy főzelék formájában, de a salátádhoz adva, vagy csalónapokon pizzafeltétként is isteni!

spenót jótékony hatásai

7. Víz

Ez igazán nem agysebészet, de ugye – ahogy a mondás is tartja – ismétlés a tudás anyja! Tartsd magad a napi 8 pohár (vagy több) folyadékbevitelhez hogy hidratált, jókedvű és élénk maradj!

ivóvíz

Még több jókedvre derítő ételt találsz itt.

Képek forrása: Google

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s