INSIGHT útinapló: Korfu – 2. rész

Az első részben csak két napot meséltem el ebből a fantasztikus hétből, és őszintén mondom, hogy az első két nap után nem hittem, hogy láthatunk még mesésebbet a szigeten. Hatalmasat tévedtem.

Kedd

Gastourit magunk mögött hagyva, következő úticélként Paleokastritsát lőttük be, természetesen a legmeredekebb, legkacskaringósabb, ellenben legszebb látványt nyújtó autóutat választva. A táj miatt néhány helyen muszáj volt megállnunk, egyszerűen nem lehetett kihagyni, annyira páratlan látványt nyújtott.

Láttunk is útközben egy olyan apró földnyúlvánnyal a parthoz kapcsolt szigetet, ahova mindenképpen el szerettünk volna menni, így szállásfoglalás után visszadobtuk magunkat a kocsiba, hogy megkeressük ezt a helyet és ott strandoljunk. Csak tekeregtünk felfelé a hegyen, ahogy egyre szűkebb lett az út, egyszercsak pedig el is fogyott, viszont a bennünk makacskodó ’csakazértis’ tovább vitt minket, immár gyalogszerrel. Gyanús lehetett volna, hogy a víz lent van, viszont mi csak felfelé tudunk menni az apró ösvényen, amit nem is biztos, hogy ember taposott ki, valamint az is, hogy szembe csak túrabakancsosok jöttek, mi pedig, mivel úgy gondoltuk, hogy tengerparthoz érünk, strandruhában és flip-flopban másztunk hegyet. Jelentem, nem jutottunk le a vízhez, mert utunkat állta egy szakadék, ahonnan csak kötéllel lehetett volna leereszkedni, cserében viszont ezt kaptuk:

A szemünk már kapott csemegét, viszont a testünk még mindig szomjazott a sós víz érintésére, így visszamásztunk az autóhoz és elhajtottunk az egyik strandhoz. Csodaszép partszakasz kristálytiszta vízzel, aminek lelátni teljesen az aljára, csipkézett sziklákkal övezve.

Szerda

Ez volt a legszebb és legmozgalmasabb napunk. Keddi szállásunk tulaja próbált meggyőzni minket arról, hogy élvezzük tovább a vendégszeretetüket (náluk is összesen 12.000Ft-ot fizettünk hárman egy éjszakáért, amiért miénk volt egy hatalmas, egy légterű házikó), mert Paleokastritsa az egyik legszebb hely Korfun, de kötöttük az ebet a karóhoz, hogy ha már a fenekünk alatt van a kis piros, akkor mi biz’isten körbemegyünk ezen a szigeten, így reggeli után a GPS-be Porto Timoni lett bevésve. Az autót egy ponton megint magunk mögött kellett hagynunk és újfent következett egy kis mászás, ugyanis a Porto Timoni beach-et kizárólag gyalog lehet megközelíteni, szűk kis csapáson keresztül, ellenben eljutsz ide:

Nem hiszem, hogy erre a helyre találnék megfelelő jelzőt. Egyszerűen csak azt tudom mondani, hogy aki teheti, mindenképpen látogasson el ide (és vigyen vízicipőt, mert a legtöbb helyen kavicsos a part).

Amikor kipancsoltuk és kinapoztuk magunkat, akkor jött a java, mert ugye arra a hegyre vissza is kellett mászni, hogy a kis pirossal felkeressük a harmadik szállásunkat Sidariban, ami egy apartman hotel volt és a szobaár (ami hármunknak egy éjszakára összesen 14.000Ft volt) még a reggelit is tartalmazta, ráadásul a tengerpart 150 méterre volt.

Mivel viszonylag későn értünk Sidariba, ezért csak a szálláshoz tartozó medencében csobbantunk egyet, aztán elmentünk egy közeli tavernába vacsorázni, utána pedig megnéztük a Canal d’Amourt, amiről azt tartják, hogy ha két ember együtt mártózik itt meg a vízben, akkor szerelembe esnek. Amikor mi itt jártunk, akkor úgy tűnik, hogy senki nem volt épp különösen szerelembe esős hangulatában.