5 módszer, hogyan maradj nyugodt stresszhelyzetben

Frustrated businesswoman

Mindannyian bűnösök vagyunk abban, hogy engedünk a stressznek. Akár egy hétvégi parti, egy fontos munkahelyi prezentáció vagy egy sürgősen megírandó szakdolgozat miatt idegeskedünk, rengeteg negatív hatása érvényesül. Azonban vannak módszerek, hogyan kezeljük a stresszes helyzeteket.

1. Azonosítsd a figyelmeztető jeleket

Elég ébernek kell lenned ahhoz, hogy észrevedd azokat a figyelmeztető jeleket, amit a tested küld egy stresszes helyzetben. Fontos tudnod, hogyan reagál a tested ilyen körülmények között, hogy legközelebb könnyebben megnyugodj. Próbálj a nyugalomra törekedni, elkerülvén a pánikot, és inkább azt mantrázni, hogy semmi nem tart örökké, bármilyen kellemetlen vagy stresszes is egy helyzet. Programozd át az agyad erre a gondolkodásmódra és sok nehéz szituáción fog átsegíteni.

stress3

2. Lélegezz mélyen és számolj…

„1-2-3-4-5…9-10”. Vegyél mély levegőt és összpontosíts a számolásra. Ha erre fókuszálsz, mielőtt reagálnál egy bosszantó dologra, az segít megelőzni, hogy olyan szavak szaladjanak ki a szádon, melyeket csak a düh táplál és később megbánnál. Elalvás előtt adj magadnak néhány percet, amikor egy számodra nyugtató mélylégzési technikát gyakorolsz, amit majd be tudsz vetni olyan helyzetben is, amikor a hajad az égnek áll az idegesség miatt.

3. Légy objektív

Amikor arra eszmélsz, hogy stresszes vagy és eleged van, akkor próbáld analizálni a helyzetet objektíven, mintha csak egy külső szemlélő lennél. Ha nem rólad lenne szó, hogyan látnád a dolgot? Milyen tanácsot adnál magadnak, ha csak egy idegen lennél, aki betekintést nyert a másik életébe? Ha képes vagy a dolgokat érzelmi kötelékek nélkül nézni, akkor egy sokkal tisztább képet fogsz kapni.

stress1

4. Aktivizáld magad

A mozgás egyik nagyszerűsége, hogy nem csak a testünkre fejt ki pozitív hatást, hanem az elménkre is. Egy séta vagy kocogás nem csak abban segít, hogy formába hozzuk magunkat, hanem hogy kikapcsolódjunk, elszakadjunk a munkahelyi, iskolai gondoktól és magunkra összpontosítsunk. Találj egy sportot, amit szívesen művelsz, és nem csak fizikailag, hanem mentálisan is erősebb leszel.

5. Gratulálj magadnak

Mind jól tudjuk, hogy nyugodtnak maradni egy stresszes helyzetben nem mindig egyszerű. Türelemre, gyakorlásra és erőfeszítésre van szükség részedről, tehát ha hideg fejjel átvészelsz egy kellemetlen szituációt, akkor légy büszke és gratulálj magadnak.

Képek forrása: Pinterest