Feleségek luxuskivitelben – avagy prosztóság a köbön

A Viasat idén ősszel idult Feleségek luxuskivitelben című realityje nagyon kapós témává vált, hiszen aki végig bír nézni egy részt (minden elismerésem érte), az vagy megszereti, vagy soha többé még csak a csatornára sem kapcsol. Nos, én az utóbbi tábort erősítem, de nekem egy adás sem kellett a döntéshez, elég volt nagyjából 15 perc is hozzá, hogy teljesen kiégjek.

Az egész természetesen egy show, lehetne legyinteni, de ehhez a műsorhoz sikerült azt hiszem az erre hajlamos nők közül a legtehetségtelenebbeket és legostobábbakat kiválasztani – mondjuk épeszű ember nyilván nem adná ehhez a nevét, nem is értem, hogy Rubint Réka hogyan keveredett ide. Tökéletesen példázza ezzel, hogy mindig van az a pénz. Adott 6 feleség, akik a névtelenségből mindenáron celebbé akarnak avanzsálni,  feltűnési viszketegségüket már nem csillapítja a pár ezres Instagram követői tábor. Ők mit csinálnak? Látszólag jól élnek, egy mondatot nem tudnak értelmesen összerakni, elmondani meg pláne, ha a 13 éves unokahúgom megkérem, hogy olvasson fel egy szöveget, valószínűleg természetesebben és élethűbben teszi, mint a luxus menyecskék több napos gyakorlás után. Nem is tudom, hogy az egyszerűségük vagy a végtelen mesterkéltségük fárasztóbb, mindenesetre ez a kombináció olyan borzasztó, hogy a nézőt egyből az ő két bites szintjükre süllyeszti.

Vajon Csányi Sándor lányának, aki az összes itt szereplő hölgyet kilóra vehetné meg,  miért nem jut eszébe, hogy egy ilyen színvonaltalan műsorhoz adja a nevét? Vagy egyéb magyar jómódú nőknek, akik  ha nem is mindig az anonimitásba burkolóznak, de megmaradnak a maguk világában és nem kérkednek főműsoridőben azzal, amit apa vagy a férjük megteremtett? Azért, mert ez az egész végtelenül prosztó. Ebben az esetben alanyaink igen mélyről jöhettek, hiszen nedves bugyival állnak egy Gucci kirakat előtt egymásra licitálva, hogy ki szereti a márkát jobban és életük nagy teljesítménye az, hogy nagy összegeket el tudtak verni lényegében a semmire. Aranyásók-e? A válasz egyértelmű, a bizonyságot pedig jelentse az, ahogy beszélnek az őket kitartó férjeikről. Az megint más kérdés, hogy a műsoron kívül összefuthatnánk egy-egy szereplővel a BKV-n is, akkora kamu az egész életük, de egy Story magazin utolsó oldalas cikkért ugye bármit.

Ami feltűnt, hogy ketten is gyermekruha tervezők. Persze luxus kiadásban, ez is mutatja milyen fantasztikus üzleti érzékkel és kifinomultsággal megáldott nőkről beszélünk, jelzik, hogy ők aztán mennyivel különbek, hiszen milyen snassz lenne már egy hamburgerezőt nyitni, abban semmi fancy nincs. Vagy egyébként modellek, színésznők, de semmilyen szellemi munkához nincs közük, amin őszintén senki sem lepődik meg. Babett, a wannabe magyar Angelina Jolie, összehozta talán a legellenszenvesebb bemutatkozást, tegnap a YouTubeon talált egyik videó pedig megmutatja, hogy ő tényleg komolyan gondolja ezt az “egész ország ismerje meg Köllő Babett projektet”, abszolút nem kapcsol, amikor porig alázzák, szerencsétlen még azt is bóknak veszi. Azt gondolja érti a humort, de láthatóan maximum hallomásból ismeri.

Egyedül Csősz Boglárkának, a letűnt magyar filmsztárnak lehet a valóságban elképzelése és köze ehhez az élethez, őt pedig láthatóan idegesíti is az új barátnői végtelen proli viselkedése. Nehéz megállapítani, de azt hiszem Vivien a legsötétebb fekete lyuk a szereplők közül, az irritáló vinnyogása és buta megnyilvánulásai számomra őt teszik a legelviselhetetlenebbé. Dalma és Rita pedig olyan sótlanok és érdektelenek, hogy igazából csak a létszám miatt kellettek, az előbbi főleg.

Mit tudnak felmutatni ezek a nők? Végtelen önteltséget, hiúságot, a normális emberi viselkedéskultúra teljes hiányát. Megmutatják, hogy hiába van pénzed és vagy szép, ettől függetlenül lehetsz visszataszító és ostoba. Egy olyan nőképet látunk bennük, akiket a férfiak csak használnak, és aki megteheti inkább odaadja a hitelkártyáját ennek a típusnak csak menjen minél messzebb, ne legyenek ott a közelükben, mert elviselhetetlenek. Az optikai tuning megvan a nyilvános eseményekre és családi fotókra, más funkciót nem is kell betölteniük, úgyhogy mission completed. Láthatjuk, ha eleget kondizol és szép ruhákban jársz, ha eleget térdelsz a főnököd előtt még viheted valamire – látszólag. Kérkedni nagyon jó, főleg olyan dolgokkal, amiért te csak annyit tettél meg, hogy jókor és jó embernek tetted szét a lábad. Persze babaruhát is végtelenül kimerítő tervezni, megértem én, minimalista darabokat meg pláne. Antitézisei mindannak, amiért a nők harcolnak és a feministák tépik mind a mai napig a szájukat, örömmel és boldogan tárgyiasítják magukat egy szép pár cipőért, mert hát egy Louboutinben valakik – s egyben önszántukból válnak ezáltal a legnagyobb senkikké.

Csak remélni tudom, hogy akik ezt a szemetet nézik, azok nem azért teszik, mert értékesnek ítélik meg ezeket a hölgyeményeket vagy mert jól szórakoznak, mert más nyomorán azért azt nem illik, hanem csak végtelenül mazochisták vagy alacsony a vérnyomásuk és ezzel szeretnék egy magasabb értékig feltornászni. Végezetül pedig már az előző videóban említett paródiával búcsúznék, hiszen Dancsó Peti tökéletesen összefoglalta a lényeget.

 

A videók forrása: Videómánia / Dancsó Péter,  Tokár Tomi

Reklámok