5 bizonyított tény a zabról, amit mindig is tudni akartál!

A zab és zabkása fogyasztása egyre népszerűbb lesz világszerte, nem hiába: tápanyag-összetétele rendkívül kiegyensúlyozott, kiváló rost- és szénhidrátforrás, továbbá értékes fehérjetartalommal bír.

A zab tartalmaz glutént?

A glutén két fehérje, a gliadin és a glutenin keveréke, mely körülbelül százezer ember számára okoz panaszt Magyarországon, így gyakori kérdés az előbbi. Maga a zab nem tartalmaz glutént, azonban a betakarítás, szállítás és feldolgozás során érintkezhet vele. Jó hír, hogy azon gluténérzékenyek számára, akik nem szeretnék kihagyni étrendjükből a zabot, léteznek kifejezetten gluténmentes zabpelyhek, illetve zabkészítmények.

berries-1846085_1920

Zabbal az egészséges súlyért

Több kutatás is bizonyítja, hogyha a napot egy kiadós és tápláló étellel kezdjük, mint a zab, az segíthet az egészséges testsúly fenntartásában, amelyet a WHO (World Health Organization) is megerősített. Az általános reggelik közül a zab váltja ki a leghosszabb ideig a jóllakottság érzését, köszönhető ez részben a magas rosttartalmának.

Zab és a koleszterint

A zabban található egy bizonyos béta-glükán nevezetű anyag, amely jelentősen csökkenti az LDL koleszterin szintjén, ami az úgynevezett „rossz” koleszterin. Több mint 40 kutatás bizonyítja, hogy napi kb. 100 gramm elfogyasztott zab jó hatással van a koleszterinszintünkre.

blueberries-531209_1920

Vastagbélrák megelőzésére is alkalmas

A zab könnyen emészthetősége és magas rosttartalma miatt jó hatással van az anyagcserére, illetve jelentős szerepet játszik az emésztés folyamatában is. Pozitív hatást fejt ki a vastagbélre, így fontos szerepet játszik a vastagbélrák megelőzésében.

Csökkenti a vérnyomást

A zab tartalmaz avenantramidokat, amelyek a szervezetben növelik az értágító nitrogén-monoxid gáz termelődését, amely egy természetes és hatékony értágító, így a magas vérnyomással küzdők számára is ajánlott a zab fogyasztása.

Képek forrása: Pixabay.com

Reklámok