A szép arcbőr titka

A szép és egészséges bőr nemcsak a kozmetikai termékeken múlik, sokkal inkább az általunk folytatott életmódon.

A szuper hármas

Tisztíts, tonizálj, hidratálj. Ez a három alappillére a megfelelő bőrápolásnak, ha ezeket betartjuk a bőrünk meghálálja. Figyeljünk arra, hogy a hidratáló krém a bőrtípusunknak megfelelő legyen, illetve a tonik ne tartalmazzon alkoholt, annak bőrszárító hatása miatt.

Pakolások

Egy kis extraként heti egy-két alkalommal engedjünk meg magunknak valamilyen tápláló arcpakolást. A boltok polcai roskadoznak a különféle pakolásoktól és maszkoktól, és nem csak a típusaik, de az áraik is elég széles skálán mozognak. Azonban magunk is készíthetünk otthon pakolásokat, elég csak a konyháig kisétálni.

skin1

Radírozás

Bőrünk felső rétege elszarusodásra képes, vagyis folyamatosan halnak el hámsejtek a testünk egész felületén. A bőrradírozás lényege, hogy megszabaduljunk ezektől a feleslegessé vált, elhalt hámsejtektől. Ez a szépségápolási tevékenység számos pozitív hatással bír, fokozódik általa a vérkeringés, több oxigénhez jutnak a sejtek, így elősegíti a bőrmegújulást. Ha az elhalt réteget radírozással eltávolítjuk, a pakolásokban vagy hidratáló krémekben lévő hatóanyagok sokkal jobban kifejtik hatásukat.

Masszázs

Esténként mikor krémezzük az arcunkat, a krémet masszírozzuk be a bőrbe, ezzel fokozva intenzitását. A szem körül tegyünk körkörös mozdulatokat, ez a szarkalábak és a karikák ellen is felveszi a harcot.

Megfelelő folyadékbevitel

Fogyasszunk naponta legalább 1,5 liter folyadékot, ami alatt nem cukros üdítő, kávé, és alkohol értendő. A legjobb a tiszta víz, százszázalékos gyümölcslevek, valamint a cukrozatlan gyógyteák, különösen a csalántea. Ha eleget iszunk, ezt nem csak a bőrünk hálálja meg, az egész szervezetünkre pozitív hatással van.

model-2498668_1920

Egészséges étrend

Fogyasszunk rendszeresen gyümölcsöt, zöldséget, különféle gabonamagvakat, csírákat. Ezek a táplálékok fontosak a szervezet normál működéséhez. Fontos a megfelelő mennyiségű A-, B-, C-, D-, és E-vitamin bevitele.

  • A-vitamint tartalmaznak: tejtermékek, máj, brokkoli, tojássárgája, saláta, kajszibarack, sütőtök, mangó, sárgadinnye.
  • B-vitamint tartalmaz: paradicsom, olajos magvak, tojás, halak, borsó, disznóhús.
  • C-vitamint tartalmaz: paprika, ribizli, petrezselyem, narancs, citrom, őszibarack, kivi, brokkoli, eper.
  • D-vitamint tartalmaz: tej, szardínia, tonhal, lazac, tojás, alma, máj.
  • E-vitamint tartalmaz: tojás, máj, búzacsíra, dió, mogyoró, brokkoli, kelbimbó, spenót.

Képek forrása: Pixabay.com, Pinterest.com

Reklámok