5 étel, amitől csak éhesebb leszel

Ha éhes vagy, enned kell. De mi van, ha az elfogyasztott étel csak olaj volt a tűzre, és az éhségérzeted csak fokozódik? Minden étel energiát ad a testnek, viszont néhány után a sóvárgás nemhogy csökken, de még nő is, a különböző ízfokozók és étvágynövelőknek köszönhetően. Íme 5 étel, aminek elfogyasztása után is úgy érzed, simán lecsúszna a torkodon még pár száz kalória.

Fehér kenyér

A benne lévő kukoricából származó fruktóz szirup miatt fogyasztásakor hirtelen megugrik, majd csökken szervezetünk vércukorszintje, ezáltal éhségérzetet is előbb tapasztalhatunk. Egy spanyol kutatás szerint, azok az emberek, akik napi kétszer vagy annál többször fogyasztanak fehér kenyeret, 40 százalékkal nagyobb az esélyük az elhízásra. Helyette válasszuk inkább teljes kiőrlésű kenyeret, ami jóval több fehérjét és rostot tartalmaz (nem beszélve a B-vitamin, kalcium, cink és folsav tartalmáról), melyek nem csak elősegítik az emésztést, de stabilan is tartják a vércukorszintet.

bread-2193537_1920

Gabonapehely

A gabonapehely nem összekeverendő a teljes kiőrlésű gabona- és zabpehellyel, hisz míg utóbbi rostban gazdag és tápláló, addig a gabonapelyhek cukorban és fehér lisztben dúskálnak, tehát hasonló a helyzet, mint a fehér kenyérrel.

Szusi

A szusi korántsem olyan egészséges táplálék, mint ahogyan az a köztudatban van. Nem igazán tápláló, gyorsan kiürül a gyomorból, így akár egy órán belül is újra megéhezhetsz.

sushi-2112350_1920

Rágógumi

A rágó serkenti a nyálelválasztást. A rágás és a nyáltermelés hatására a gyomor azt hiszi emésztenie kell, viszont mivel nincs mit lebontania, csak még éhesebbek leszünk.

Gyors kaják

A gyorséttermi ételek szinte minden összetevője azt a célt szolgálja, hogy fogyasztása után minél előbb újra éhes legyél, és már állj is be a sorba egy újabb adagért, vagy hogy legközelebb már nagyobb menüt kérj. Legyengíti a szervezet éhség-szabályozó érzékelőit, máris úgy érezve, hogy alig ettünk.

Ha legközelebb ránk tör a mindenki számára olyan jól ismert “hú de ennék valamit” érzés, nem árt ha jól átgondoljuk, hogy mivel csillapítsuk hatékonyan az éhségünket.

Képek forrása: Pixabay

Reklámok